måndag, september 13, 2010

Jag är en iphoneanvändare...

Så idag fick jag äntligen sms från telia om att mitt paket kommit. Sisodär 1½ vecka senare och lite till efter beräknad leveransdag (då jag beställde beräknades telefonen vara mig tillhanda den 1 september). Så idag fick jag med mig min nya telefon, en Iphone 3GS hem. Jag kände mig så uppspelt så jag höll nästan på att lämna mina matvaror kvar i butiken då jag gick...

Jag tror att jag faktiskt förstår mig på telefonen nu, jag har hållt på och pysslat lite med den under kvällen och jag har mycket kvar att lära. Men det ska nog kunna gå bra. Nu har jag ny telefon både på jobbet och privat. Och båda telefonerna innan är brukade minst 4 år så jag känner mig riktigt nöjd. Mobilen jag använder på jobbet är dessutom en av sony ericssons "gröna" modeller av återvunnen plast. Nu hoppas jag att jag slipper köpa ny mobil på fyra år till, eller åtminstone på två år till!

3 kommentarer:

  1. Åh så roligt!! När beställde du den?? Jag beställde den fredagen den 6 augusti tror jag och då sa de en leveranstid på 4-5 veckor. Fick sms om att hämta ut den den 23 augusti så för mig gick det riktigt snabbt! Var tydligen nationell kö och berodde på hur stor leverans de får in från apple... hm fast jag har ju iphone4 så kanske svårare att beräkna på den. Apple hade väl fullt upp med att spotta ut nya att de inte gör så många "gamla" längre. Vad vet jag!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.
    Jag ber om ursäkt för att du har fått vänta på din telefon. iPhone är en väldigt eftertraktad mobil och ibland räcker inte telefonerna riktigt till.

    På Apples hemsida finns mycket information om iPhone samt supportsidor som kan ge dig tips på vad du kan göra om något inte skulle fungera som det ska. Du kan gå in på den här länken om du vill: http://www.apple.com/se/iphone/iphone-3gs/

    Jag hoppas att du kommer bli nöjd med din iPhone!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt med en IPhone. Jag är också sugen på att äga en, men min mobil som jag har är det inget fel på. Spara eller slösa....får se vad jag bestämmer mig för.

    SvaraRadera