torsdag, september 23, 2010

Önskelista...

Nu är det dags att skriva årets önskelista, snart fyller jag 23 år. (26 dagar) Jag minns att när jag gick i sjuan tyckte jag att niorna var så stora, då jag gick i nian tyckte jag inte alls att niorna var så stora, men sjuorna nästan pluttiga. Första året på gymnasiet tyckte jag att treorna var så stora och vuxna, men då jag gick i trean kände jag mig inte alls så stor och vuxen och ettorna var kändes inte så små, men yngre i alla fall.

Det som känns så märkligt är att jag så fort jag fyllt år börjar avrunda uppåt, men desto närmare födelsedagen jag kommer avrundar jag neråt... Logik, vadå? ;)
23 år och ser ut som 18, ja, jag hoppas att det håller i sig! :) Dock är det skrämmande att relaxen tvekar att släppa in mig utan att kolla min ålder, men på resturang serverar de mig vin och cider utan att tveka. Nog för att kläder, hår och smink gör en hel del, men ändå...

Förra året fick jag presentkort på cervera i julklapp för att kunna köpa bestick. Cervera hade då ett specialerbjudande på den serie jag föll för. Så jag har 12st gafflar, knivar, matskedar och teskedar men endast 6st dessertskedar och dessertgafflar så nu önskar jag mig 6st dessertgafflar och 6st dessertskedar i serien här nedan...

Men att fylla år handlar ju inte om att få en massa materiella saker...att få umgås med släkt och familj och kanske få fikabesök av vänner är det viktigaste för mig. Gemenskapen och omtanken är nog den bästa presenten att få... =) Däremot tycker jag om att få fira andra och få bli firad själv. Det är så viktigt med den positiva uppmärksamheten.




Förutom dessertbesticken önskar jag mig en ny badrock/morgonrock... I övrigt har jag nog det mesta jag behöver just nu, men pengar och presentkort på kläder/skor/väskor uppskattas ju alltid... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar