torsdag, januari 07, 2010

Första veckan 2010...

Ja, idag har det redan gått en vecka på det nya året. Torsdag 7e januari. Skolbarnen i Örnsköldsviks kommun börjar skolan efter jullov idag. Hemma i Ånge kommun börjar de skolan först på måndag, riktigt skönt med långledigt för dem.

Min första vecka på det nya året har jag börjat med att vara ledig, men fullbokad ändå.

Dag 1: Vaknade i Övik med Robert och Kristina, en lugn dag med filmtittning och sedan bilåkning på kvällen. Väl hemma i Haverö träffade jag gamla vänner - Crille och Ante. Alltid lika kul att ses. :)

Dag 2: Barnvakt hela dagen... Kusin Valdemar var på besök. Full fart hela dagen, underbart söt och rolig är han. Är redan duktig på att prata trots att han inte är fyllda två år ännu. Den dagen avslutades med en lugn kväll i soffan.

Dag 3: Ett besök i kylan till farfar och Gumpan i Handsjöbyn (handlake village) med lite hostmediciner. Trevligt att få träffa dem. Jag hoppas innerligt att farfar ska få bli bättre. Under ett år har han kämpat hårt mot cancer...

Dag 4: En lugn förmiddag med pusselbygge och packning. På eftermiddagen hämtade jag Gabriel och Oskar i Ånge, och därifrån åkte vi till Fåker (Östersund) vilket kändes som evighetslångt bort på E45an... Vi hade ett trevligt årsmöte med En Lokalavdelning I Tiden där vi åt tacos och bytte julklappar. Gabriel och Oskar föjde med mig hem till mina föräldrar och sov i vår lilla gårdsstuga "baracken".

Dag 5: AU-möte i Sundsvall om hemsidan för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift. Därefter middag med Ragnar. Jag åt anka - riktigt gott. Och det var riktigt trevligt att få träffa Ragnar...jag önskar att jag hinner hälsa på honom i Ransäter i vår, men jag får se hur jag får med tid till att börja med...

Dag 6: Jag sov hos Robert under natten och aldrig har jag väl pratat så mycket i sömnen...det värsta var att jag var medveten om det. Jag trodde att jag var vaken och försökte säga saker till honom...pratade och det blev knäppt och inte det jag tänkt säga...så varje gång slutade med att jag gav upp snacket... Vilket fick det att bli ännu dummare monologer...
På dagen for vi in till stan, kollade på en bur till mina chinchillor jag hoppas kunna skaffa under våren. Vi köpte även en present till den två veckor gamla Anni. Roberts kompis Tord och hans flickvän Alex fick en dotter dagen före julafton. Trevligt att träffa dem.
Därefter jobbade jag några timmar, jag spelade Melkior, en av de tre vise männen i trettondagens musikgudstjänst. Underbara Pia fick till en stämningsfull Gudstjänst med hjälp av kör, musiker och alla andra som hjälpte till. :)
Efter gudstjänsten åkte jag till Roberts syster Jessica för att fira hennes födelsedag. Robert var redan där och när jag kom började en efter en att droppa ut i kylan igen...
Efter födelsedagskalaset åkte jag och hämtade Rebecca så for vi och dansade på Gnistan där Blenders spelade.
Riktigt bra var det! Jag dansade mycket, endast fyra danser avstod jag från att dansa av olika anledningar. Två mindre lyckade danser med en man som försökte kyssa mig och en dans med en man som knappt kunde stå på benen efter några buggsnurrar pga den alkohol han hällt i sig.
Det var de två danser jag fick börja med, därefter fick jag bara bättre och bättre danser.
En toppendanskväll med mycket svett och flås! :)

Dag 7: Det är idag det... Jag jobbar idag, 6 timmar så det är en kort dag. Just nu har jag lunch och ska alldeles strax gå och äta. Sen ska jag åka hem och fixa slutspurten på Rebeccas födelsedagspresent, för att sedan med Robert åka till Rebecca och äta middag där - Rådjurssadel. Det låter riktigt gott! :)
Efter Rådjuret blir det hockeymatch i Fjällräven Arena.

Det var min första vecka på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar