torsdag, december 31, 2009

Året som gått...2009

Året 2009:

Nyåret firades hemma på Timmeråbacken med familjen Orjala och Högberg, en ryslig raket smällde några meter upp i luften bara - det tydligaste minnet av firandet!
Årsmöte med En Lokalavdelning I Tiden hemma hos familjen Frisell med den årliga taco-knytisen och julklappsbyte.
Ett år av mitt vikariat som församlingsassistent.
Mycket relax under våren med Rebecca m.fl.
Religionspedagogik med inriktning på konfirmandfrågor 15hp avklarad.
Valdemar fyllde 1år, Rebecca fyllde 25år, Moffa fyllde 80år och jag fyllde 22år.
En ny biskop valdes för Härnösands stift, och det blev stiftets första kvinnliga biskop.
Jag representerade distriktsstyrelsen på vårens utbildning av unga konfirmandledare steg 1,2 & handledare.
Jag gjorde ett lokalavdelningsbesök i Sollefteå tillsammans med Markus.
Jag var på SUM i Sundsvall.
Jag hade det besvärligt med att få min opel att gå igenom besiktningen, men lyckades till sist.
Jag fick lära mig nya medlemssidor för Svenska Kyrkans Unga.
Jag var med på en samisk gudstjänstverkstad.
Jag kontaktade min biologiska farmor Lilly, som dog bara några månader senare.
Jag lyssnade på en fantastisk rappare, David Harris, på stiftskonfirmandlägret i Sundsvall.
Jag firade påsk hemma på Timmeråbacken.
Jag blev invald som suppleant i Dekarsögårdens styrelse.
Jag var på studieresa till Budapest.
Jag var på alla DS-möten utom ett då jag var magsjuk *blä*.
Jag paddlade kanot vid ett flertal tillfällen.
Jag träffade Robert i samband med hamnfesten och blev kär kort därefter...
Jag var på flera bio-filmer: Johan Falk, Harry Potter, Änglar och Demoner, Natt på museet 2.
Jag var på Storsjöyran med Marta och Moa.
Jag var på den årliga loppisrundan med Kristina och våra familjer.
Jag träffade tama älgar på Moosegarden i Orrviken.
Dekarsögården fyllde 60år.
Jag har fått börja följa fler aunga konfirmandledare på samma resa som jag själv gjort en gång.
Det var kyrkoval i september.
Jag skaffade linser.
Jag var på fördjupningshelgen med Petronella.
Jag var med och välkomnade vår nya biskop Tuuliki Koivunen Bylund å Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stifts vägnar.
DÅM hölls i Arnäs församling och jag valdes till distriktsordförande för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift.
Manetgängets spelkvällar och Tallin-resa blev inställda.
Jag, Rebecca, Björn och Robert gjorde rejält med julgodis och imponerade på ganska många.
Julen firades med familj och släkt på Timmeråbacken.
Nyåret firades i Järved med Robert och Kristina.

Ja, ett urval av många saker som hänt under året. Jag har även gjort många hemresor till Haverö och jag har tränat och dansat en del. Men nu är det dags att blicka framåt och inte bakåt! Tack för året som gått! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar