söndag, december 13, 2009

Åldersnoja?

Jag har haft övernattning med konfirmanderna i helgen. Vi sov i kyrkan i natt och idag lagade jag lunchen (makaroner och köttbullar till 20pers). En av konfirmanderna kom fram till mig och frågade: "Hur gammal är du?" "22" svarade jag, "och du kan allt det här?" sa konfirmanden då. Jag ställde en motfråga "Hur gammal trodde du att jag var då?" "16" fick jag som svar, en annan konfirmand bakom sa "18".
Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det men jag inbillar mig att det är en komplimang och håller tummarna för att det håller i sig.

Sen hade vi ljusmässa i kyrkan, en jättefin mässa med ljuskronan framme i koret. Ingen lucia, bara prat om henne...och det slog mig. Jag var lucia i klass sex, sen i nian och tredje året på gymnasiet var det Beatrice Granlöf och någon annan som jag inte minns... Nu är det slut på tillfällen att bli vald till lucia...oj, vad jag känner mig gammal då.

5 kommentarer:

  1. När något barn eller någon ungdom på jobbet frågar hur gammal jag är svarar jag nästan alltid med motfrågan "Hur gammal tror du?" och har fått svar i allt mellan 14 och 35. Haha! Det är så kul att höra! Men 18 eller 20 brukar va vanligast som svar :)

    SvaraRadera
  2. Ja du det är inte så lätt med åldern...Själv känner jag mig ofta som en tonåring men det går inte så bra ihop med att man har barn som är vuxna? Man blir ju inte äldre än man gör sig, sägs det!

    SvaraRadera
  3. Linda: Jo, nog gissas det mer neråt i åldrarna? Vi får hoppas att det håller i sig! ;)
    Mamma: Jag har börjat lyssan på p4 och p1, p3 har blivit så stojjigt...men skvallra inte för pappa!!!

    SvaraRadera
  4. Haaaaaaaaa Haaaaaaaa !!!!
    P4 och P1 Det är ju för gamla gubbar o gummor !
    (Det är det jag alltid har sagt, du är snart ikapp.)

    / Din unga pappa

    SvaraRadera
  5. Pappa: Ja, du kan ju få inbilla dig att du är ung i alla fall... ;) Själv är jag hälften så gammal som dig...alltså yngre = ung! ;)

    SvaraRadera