onsdag, december 23, 2009

Jultrafik!

Igår körde jag från Övik, till Birsta, Ånge, Västansjö och sedan hem på Timmeråbacken. När jag var på väg runt i övik innan avfärd igår hade det skett en ganska stor olycka på E4 på väg ut från stan i sydlig riktning. Jag var tvungen att ta en "bakväg" ut ur stan för E4an's trafik var blockerad i båda riktningarna. Hela öviks trafik var i kaos pga köbildningar efter olyckan.
Förutom en olyckan såg jag "bara" till ytterligare en, som blockerade trafiken längs E4an i nordlig riktning. Jag hade tur som undkom större problem än så.

Men gårdagens irritationsmoment var inte halvtimmen vid stängningstid i Birsta då jag rusade mellan tre större varuhus, utan irritationsmomentet var flera omkörare. Anledningen till min irritation var att de inte använde blinkers vid omkörningen utan helljuset. Livsfarligt, blända mig som medtrafikant så jag ser absolut ingenting under din omkörning! *suck*
Snälla, markera omkörning med blinkers istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar