torsdag, december 17, 2009

Förföljd...

Idag har jag haft en intensiv dag på jobbet med många viktiga, intressanta och givande samtal och diskussioner på jobbet. Nu är hösten avklarad och det är dags att se till så att våren ska flyta på.

Efter arbetsdagen for jag hem och åt makaroner och falukorv, sen åkte jag på relaxen där jag träffade Rebecca, Mimmi och Hanna. Skönt med bastusittningar och lite bubbelpool. Riktigt avslappnande! :) Efteråt skjutsade jag hem Mimmi till Gullänget och sen skulle jag köra hem till mig...men jag fick en bil efter mig som började förfölja mig... En volvo, en polisbil. Ända från Gullänget till gamla plattan, där började bilen blinka och jag fick fara in till vägkanten. Fy vad nervöst, först förföljd i flera kilometer på 50 och 30-väg, sen bli inblinkad till kanten. Det visade att de var ute och plockade lite bilar som de kollade körkort och nykterhet på...

Varför ska man bli så nervös så fort man ser en polisbil? Och ännu mer när den kör efter en? Blinkar åt samma håll i filerna osv... Puh. Visst är det bra att de kollar nykterhet och körkortsinnehav, det är jättebra. Men det är jobbigt att behöva bli så nervös, även om man håller hastighetsbegränsningen, även om man är nykter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar