onsdag, december 09, 2009

Vardag

Vad är en vardag? Måndag-fredag, men varför då? För att de flesta jobbar då, eller för att det är just de dagarna? Jag som oftast har veckovila fredag-lördag, är det då söndag-torsdag som är mina vardagar? Ja, det tål att tänkas på...
Vardag är inte det lättaste för mig. Jag jobbar oregelbundna tider, och jag jobbar definitivt inte mån-fre 7-16. Dessutom, mitt i min vardag har jag möte med dstriktsstyrelsen och andra evenemang med Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift ungefär var-varannan månad.

Robert är arbetslös just nu, och för vårt förhållande är det ganska bra. Det spelar ingen roll om jag har ledig dag på en måndag eller på en lördag, oftast kan vi ses ändå. Men sedan när han får jobb, då blir det fler kvällsträffar...och risken är alltid att man umgås till alldeles för sent.
Ja, fast lite vardagsmys är alltid trevligt. Nu har jag och Robert setts på kvällarna tre dagar i rad, lagat middag tillsammans och tagit en promenad. Det är fantastiskt att det finns så mycket att prata om...jag blir bara kärare och kärare för varje dag... :)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter!

    Vi har stora problem med våra arbetstider. Jag jobbar mycket oregelbundet och är borta var och varannan helg. Erik jobbar också oregelbundet, jobbar fyra av sex helger och har 24 - timmarspass med sovande jour två gånger i veckan. Trots att vi bor ihop ses vi bara några timmar varannan, var tredje dag ungefär samt så sover vi ifrån varandra flera nätter i veckan. Det tär när man har hus och ska dela vardagen med varandra.
    Men det blir bättre snart förhoppningsvis :)

    SvaraRadera