fredag, december 04, 2009

Prao-elever och praktikanter!

Förra veckan hade jag en praktikant på jobbet. (min arbetsvecka var tre dagar lång) Den här veckan har jag haft en praoelev. (arbetsvecka på 4 dagar)
Dessa två är även mina systrar - Petronella och Paulina och går första året på gymnasiet BF, och i åttan. De har ju såklart även varit inneboende under de här veckorna, riktigt roligt!

Men mitt jobb, där är det inte superkul att praktisera, i alla fall inte bara med en ledare. Jag har erbjudit dem att få följa med några av mina kollegor i grupper, men det har de nekat till. Så mina systrar har fått följa mig både "kontorstid" och grupptid. Så när jag har varit tvungen att ringa samtal, svara mejl mm som de inte har kunnat hjälpa mig med, då har de fått rensat tuschpennor, vessat pennor, rensa limtuber mm... Jippie! Eller inte! ;)

Dessutom, så är man pryo/praktikant bara en vecka, då hinner man inte lära känna grupperna eftersom att jag har dem 1gång/vecka, och då bara någon/några timmar. Det fungerar inte som ett dagis (förskola) där praktikanten eftersom lär känna barnen och får en hel vecka med (oftast) samma barn.

Paulina säger att det roligaste har varit när vi testade kläder inför julspelet nästa vecka och igår kväll med de unga ledarna.

Tack för två superfina mysiga veckor mina kära systrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar