tisdag, december 22, 2009

Julstök

Jag har precis slagit mig ner i soffan här i min lilla lägenhet. Ögonen vilar på datorskärmen men sneglar lätt bort mot granen med ljusslinga och discojulkulor. En IKEA-kasse är fylld med julklappar - stora och små. Dessutom har jag några julklappar till de äldre släktingarna som står i kylen, måste komma ihåg dem imorgon!!! Till vänster om mig har jag ett gäng räkningar som jag precis knappat in och som ska betalas efter julhelgen, skönt att slippa hålla på med sånt då.

Nu har jag fixat nästan allt jag behövde fixa ikväll...förutom att jag inte packat några kläder eller smink eller hårprodukter än. Tror jag ska krypa till sängs så får jag packa det imorgonbitti även om jag vet att jag kommer att packa på tok för mycket då.

Jag försökte tanka tidigare ikväll, men mitt tanklock hade frusit igen, så imorgon är det jag som kopplar in hårfönen i motorvärmarstolpen för att tina upp locket så att jag kan rulla med bilen hem till mina föräldrar...!

Idag efter jobbet bjöd Lisbeth, Roberts mamma, på middag. Älgkött, potatis, svampsås, svartvinbärsgelé och grönsaker. Riktigt gott. Robert kommenterade efteråt att jag var blyg. *ler* Klart jag blir blyg när jag träffar hans familj och släkt... De är snälla och trevliga, men jag är ovan den där blyghetskänslan. Jag som så sällan slås ut av blyghet annars! Ja,ja... Det ger med sig så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar