onsdag, december 02, 2009

Klant!

Hur kan man glömma hur man går i en trappa? Ja, inte vet jag - men fråga Sofia Strinnholm! Just idag vet jag inte om jag känner henne men...

Ja, imorse kände jag mig lätt stressad. Var osäker på om bilen skulle fungera att låsas upp, om snön skulle vara svår att få av bilen så Paulina var på väg ut i god tid för att hinna till jobbet där vi på onsdagar alltid börjar med morgonbön och ska finnas på plats några minuter före 8.
MEN, halvvägs nerför första delen av trappan i mitt hyreshus snubblar jag på något konstigt vis och glider nerför 4 st trappsteg på smalbenen... Knäna klarade sig på något vis, men smalbenen blev rejält mörbultade.
Det värsta var att när vi väl satt i bilen och på väg mot jobbet tog vi vägen över skogen för att det skulle gå snabbare. Men så hamnade vi bakom en övningskörningsbil som nog tog sin första körlektion för det gick 30 på 70-väg. Nog för att det är vinter, men SÅ halt var det inte. Så det tog mer än dubbelt så lång tid att köra till jobbet idag!

Nu ska jag ta en alvedon och försöka sova! Önska mig bättre lycka imorgon!

2 kommentarer: