söndag, januari 10, 2010

Skåpstädning

Här på förmiddagen har jag passat på att städa i mina skåp. Den som känner mig och har besökt mig i Järved vet om vilka små utrymmen jag har i köket. Så nu har jag passat på att ställa i ordning teerne, mjölerna, kryddorna, pastan mm. Det känns riktigt bra och senare i veckan ska jag försöka mig på att baka någon typ av grövre bröd.

Nu har jag precis ätit lunch, det blev ugnsstekta rotsaker med fläskfeilérester från nyår. Riktigt gott. I eftermiddag är det middag för församlingens frivilliga så då ska jag dit och representera de anställda i barn- och ungdomsarbetslaget. Jag hoppas det blir en trevlig rolig tillställning. Det känns viktigt att visa uppskattning mot dem som ger av sin tid och engagemang. Middagen avslutas med mässa.

Nu skiner solen så jag funderar på att ta en promenad innan det är dags att göra mig iordning för frivilligmiddagen... :)

1 kommentar:

  1. Bra med uppskattning av de frivilliga. Vi i kyrkorådet ordnade något liknande nu inför jul med julbord för frivilliga i kyrkan i arbetsgrupper, kyrkorådet, barn och ungdomsgrupperna och körerna. Jättemysigt var det! Hoppas ni fick det mysigt med! Kram

    SvaraRadera