torsdag, januari 28, 2010

Snökaos!!!

Jag skulle till Robert och äta middag igår, och jag höll knappt på att ta mig över "knixen" utanför mitt hyreshus då det var på tok för mycket snö...dessutom med ett helt sophus som skymmer sikten åt vänster. Jag hade turen att min granne Sonja var ute och hon kunde vinka att det bara var att köra...så jag gasade och kom iväg... Tack Sonja!

Tog mig till Robert i sakta mak, med tanke på all snö. Men igår när jag skulle köra fastnade jag på gården utanför Roberts lägenhet. Min bil var inget glad att köra i 2 dm djupsnö så efter att backat ut och fastnat fick både jag och Robert ge oss ut och skotta för att min bil skulle kunna ta sig tillbaka till startpunkten. Ja, jag fick väl sova över hos Robert ändå då...men precis när jag lagt mig kom en traktor in på gården och skottade. Då var det bäst att ta sig iväg innan bilen och gården var totalt översnöad...så kvart över ett i natt parkerade jag bilen utanför äldreboendet Eken för det var det ända stället i närheten som var skottat och problemfritt att köra in på...

Nu ska jag göra mig iordning inför dagens arbete och hoppas att jag tar mig ut därifrån. Jag tänker på mina kollegor och konfirmander som satte sig på bussen mott Hålland kl 8 imorse. Jag hoppas att vädret blir bättre för dem när de närmar sig inlandet mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar