tisdag, januari 12, 2010

Framtiden...

Jag vikarierar just nu som församlingsassistent i Svenska kyrkan i Arnäs församling 100%. Det är ett roligt arbete och nu har jag gjort halvtid av mitt 3-åriga vikariat. Efter att vikariatet är slut har jag sagt att det är dags för mig att studera. Jag har mina funderingar, men nu ikväll satte jag mig och kollade på både folkhögskolor, högskolor och universitet och olika inriktningar. Jag har kollat på både teologi och pedagogik. Men jag känner att jag får lätt andnöd på alla dessa sidor. Det gäller att hitta på sidorna och sortera information. Varför finns det så mycket? Och varför står det inte bara: "Detta ska du söka, Sofia!"????
Ja,ja...det är egentligen lite mer än ett år kvar tills det är dags för mig att söka studier för ht-11, men jag har tankarna i rullning...
Det känns i alla fall som att högskole/universitetsstudier är något för mig, tror jag. Även om folkhögsskola är roligt och bra på sitt vis...

1 kommentar:

  1. Älskade vän...du skulle ju inte fundera ju....inte än...
    Men jag kan säga så här...folkhögskola är riktigt roligt och det ska man göra när man är ung, gärna utan familj, för där är man uppslukad av livet som händer. Jag lärde mig jättemycket av folkhögskolestudier, som jag aldrig fått på annat ställe!
    Sen kan man hoppa på lite universitetsstudier, som är något helt annat...
    Och det kommer inget som säger: "Det här Sofia"...utan man får pröva lite olika. Jag vet inte heller vad jag ska bli när jag blir stor, så jag fortsätter pröva vidare...
    Tänk nu inte så mycket...inte än...
    Det löser sig, och löser det sig inte så löser det sig ändå!
    *kram*

    SvaraRadera