onsdag, januari 27, 2010

Vädervarning klass 2

SMHI har gått ut med en stormvarning klass 2 om stora snömängder och drivbildning. Jag märkte av blåsten redan sent igår kväll då jag körde hem från Själevad. Väl i sängen för att sova hördes vindens vinande... Jag vågade inte ha i motorvärmaren eftersom jag inte visste hur översnöad min bil skulle vara på morgonen och jag vill inte riskera få en isbit till bil igen. Snöandet under natten var inte så befintligt, däremot märktes längs vägarna att snön drivit och plogbilarnas arbete syntes inte till, och om de var ute så blåste vägen igen på bara några minuter ändå.

Jag sitter hemma på lunch nu, och är glad att jag inte behöver köra bil på några timmar. Det är mycket modd och snön faller ner och blåser runt... Jag hoppas snöovädret är över ganska snart. Det ställer till så i trafiken... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar