tisdag, januari 19, 2010

Aqua - vattengympa

Ja, då sitter jag här i min soffa. Jag är ledig idag liksom igår. Klockan 10 ska jag på vattengympa, det låter tantigt, men det är sååå kul och skönt för kroppen. Det är en ovan känsla att känna sig svettig nere i vattnet...hur hygieniskt det är med all svett som blandas i vattnet, det vill jag inte tänka på... :P
Nu ska jag äta frukost för att sedan vara så duktig och träna. :)

På eftermiddagen blir det tvätt igen. Riktigt skönt att kunna tvätta flera dagar i rad så att en laddning hinner torka innan resten ska upp. Annars brukar min lägenhet bli klädd i blöta kläder när jag väl tvättar, ca 1gång var tredje-fjärde vecka...
När jag blir stor - då ska jag ha egen tvättmaskin och torktumlare, diskmaskin, stor säng, kontor, många tv-kanaler...osv!

4 kommentarer:

  1. Sofia, har du tänkt på allt klor dom har i vattnet?

    SvaraRadera
  2. Jo, Hanna. Dethar jag tänkt på...annars skulle de väl inte tilåta så många människor få bada i samma vatten...men tänk alla bakterier som frodas, och för att döda dem häller de på klor. Hur nyttigt är det då att vara i det vattnet egentligen??? Dessutom luktar man klor i flera dagar efteråt...skulle vara intresant att veta om kroppen påverkas någon av kloret om man badar mycket regelbundet? Om man går på alla tre aqua-pass varje vecka...du som läser kemi kan väl ta reda på det??

    SvaraRadera
  3. Ja, det är SÅ skönt ha egen tvättstuga! ;) Typ det bästa med att ha hus!

    SvaraRadera
  4. Håller med, vattengympa är urskönt! Jag tror att alla tanter tycker det är kul med oss yngre också, haha :) /Marta

    SvaraRadera