torsdag, november 05, 2009

Morgonslö men effektiv

Sitter hemma just nu. Klev upp klockan 6 som vanligt. Men istället för att göra mig i ordning för jobbet har jag förberett det sista för kvällens ljusparty. Har redan jobbat in några timmar i november månad som jag passar på att ta ut idag på morgonen. Skönt att få stöka undan lite så är det bara att dammsuga och baka kladdkaka när jag kommer hem. Det är visst kladdkakans dag på lördag har jag hört talas om...

Vem är det som bestämmer hur kalendern ska se ut egentligen? Kanelbullens dag, kladdkakans dag, alla namnsdagar, internationella vattendagen, internationella ungdomsdagen etc, etc. Man kan ju hålla på i en hel evighet. Och varför finns vissa saker bara i vissa kalendrar? Det har väl förstås med utgivaren att göra, vad de står för och vad de vill marknadsföra.
Men för att få till "kladdkakans dag". Måste man då ansöka i en viss instans för att få till det? För jag hoppas verkligen att det inte är regeringen som tar sådana beslut - de borde göra vettigare saker.

Aja. Jag är tacksam i alla fall. Senast bjöd jag på kladdkaka och hade tänkt göra något annat ikväll men kom inte på vad, så då får det bli kladdkaka med tanke på kladdkakans dag! Lättsamt och bra! Bara jag inte glömmer köpa ägg och grädde så... :P

2 kommentarer:

  1. Gott med kladdkaka....
    Kika in på den här webbsidan, då får du alla temadagar...men vem som bestämmer vad, har jag ingen aning om, bra fråga...
    http://temadagar.se/kalender/

    Jag gillar också ostkakans dag, för att inte tala om internationell toalettdagen 19/11 eller vi slår väl till och firar brandvarnardagen på väg hem från Tallin....tråkig dag med musikfri dag och köpfri dag faktiskt....en dag utan musik....gaaaaaaaaaah!
    Måste nog ta och blogga lite om det här jag med...*ler*

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Men det är himla smart att göra lite extra mat när man ändå lagar så man har till matlådan :)

    SvaraRadera