söndag, november 08, 2009

En helg med släktkalas

I fredags firade vi moffa som fyller 80år idag. Riktigt kul med släktkalas där nästan alla var samlade. Moffa och hans Birgit, farfar och hans Gumpan. Anders, Sandra och Valdemar. Per, Therese, Sandra, Kevin och Pierre. Bo-Krister, Christel, Niklas och Patrik. Stina och Robert. Mamma, pappa, Petronella, Paulina och jag. Jimmy och hans Elin. Jag saknade Maria och hennes pojkar, och Niklas Alexander. Förutom dem tror jag att nästan hela släkten var samlad.

Det blev en relativt lugn kväll med välkomstdrink, förrätt, varmrätt och efterrätt. Lekar och dryckesvara till det. Jag höll mig nykter för att kunna köra. Fram till två var det fullt drag i Kölsillre innan det bar av hem till soffan.

På lördagen hjälptes vi åt att städa ur folkrets hus som vi hade hyrt. Och på lördag kvällen åkte jag, mamma och pappa upp och hälsade på Turingsborna. Jag och Valdemar lekte flygplan vilket han tyckte var jätteroligt och jag tyckte var jättetungt... ;)

Och idag åkte jag hem. Kom hem mitt på dagen, packade upp lite, åkte och träffade Robert, käkade middag hos honom innan jag åkte och jobbade. Många killar på KU ikväll. Kul.
Nu är det snart hopp i säng...och pappa ja, han har blivit firad som så bör! Han firades redan igår...min pappa är den bästa! Även om han är retsam och jobbig ibland så finns han alltid där och är helt underbar! :) Tack pappa Mikael för att du är du och för att du är min pappa! :)

1 kommentar:

  1. Är så ledsen att vi inte kunde vara med på kalaset. :( Kostar ju lite att åka. Sen har jag börjat praktisera nu så jag jobbade kväll i fredags. O nu sitter man här med ont i kroppen efter två veckors förkylning, så den har väl förvandlats till en annan förkylning nu isället. :S Blir så leds på detta. Har inte vart sjuk på evigheter men NU när jag ska praktisera. *suck* Är på sjukhuset så man kan ju inte gå dit sjuk heller. Massa kramar!!!!

    SvaraRadera