torsdag, november 19, 2009

Lugnet före stormen...

Jag sitter hemma, tar det lugnt, har två tvättmaskiner igång nere i tvättstugan, har det ok städat hemma, sitter och väntar på att Robert ska komma med middag. Och jag känner mig fakstiskt inte stressad inför morgondagen och helgens läger - distriktsårsmöte för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift.
Ja, det är verkligen lugnet före stormen. Imorgon brakar det loss, distriktsårsmöte i Arnäs församling där jag jobbar. Ett 40-tal personer ska bo i församlingshemmet och ett 90-tal personer är inblandade i helgen totalt med gudstjänster och annat. Och jag är ansvarig från församlingens sida. Lite nervös känner jag mig, men det ska nog gå bra. Hur fungerar det att anordna sånt här när man som anställd inte sitter med i styrelsen och har insider-information?

Ja,ja... Nu ska jag passa på att ta det lugnt ikväll. Bara mysa med Robert och tvätta...och förbereda för Gabriel och Oskars invasion av min lägenhet i helgen. De ska bo på min soffa och tillhörande bädd för att slippa golvlogi...själv passar jag på att sova hemma i egen säng i helgen. :)

1 kommentar:

  1. Lycka till med allt!

    Jo, det är såklart fördel med inside, men som anställd så skaffar man sig sånt innan, så att det inte finns så många överraskningar, för det är på få ställen det finns såna som du, när det är arrangemang!

    Hälsa Gabbe och Oskar och så välkommen som ny distriktsordförande babe! Jag är stolt!!!!
    Som en mor nästan!
    *kram*

    SvaraRadera