fredag, november 06, 2009

Miljövänligt resande

Idag tänkte jag att jag skulle tänka på miljön. Så istället för att köra 30x2mil i egen bil den här helgen bestämde jag mig för att ta bussen.

9.04 tog jag bussen från Järved mot stan. Framme 9.15
9.40 skulle bussen mot Sundsvall ha gått från Övik men den var 10 minuter försenad och det innebär att vi nypåstigna inte behövde lösa biljett utan vi fick resa gratis. Framme 12.00
12.55 gick bussen från Sundsvall mot Ånge. Busschauffören från Ånge kände igen mig och jag fick betala barnbiljett. 56kr Sundsvall-Haverö. Framme i Ånge 15.00
15.15 Gick bussen från Ånge mot Överturingen. De hade ingen betalmaskin så hade jag inte köpt hela biljetten i Sundsvall så hade jag åkt en resan gratis.
16.00 Var jag framme hos mina föräldrar på Timmeråbacken.

Idag har jag gjort en resa på 7 timmar alltså istället för 3-4timmar som det tar när man kör själv. Jag vet inte om tiden är värd det. Men idag då det blev så billig resa kändes det helt ok. Jag har ju dessutom kunnat sova på resans gång...
På söndag liftar jag med mamma till Härösand, därifrån tar jag bussen...och när jag kommer fram till Övik hoppas jag på att få skjuts av Robert eftersom att Övik inte har några stadsbussar på söndagar.... *mutter mutter*

1 kommentar:

  1. Jag älskar att åka buss :) Tar gärna bussen när jag ska till mamma (30 mil söderut) så vida jag inte har jättemycket saker med mig. Det är så härligt att sitta och åka och titta ut genom fönstret och lyssna på musik i flera timmar :)

    SvaraRadera