måndag, november 23, 2009

DÅM 2009

Det har varit en intensiv helg, det har varit DÅM - distriktsårsmöte för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift. Jag har varit ansvarig organisatör från församlingens sida, varit där som distriksstyrelseledamot och som församlingsassistent försökt att stötta Arnäs egna ungdomar som varit ombud och några stabar. Tack och lov för Maria Vilander Holmquist och Bruce Bringerud, utan dem hade vi aldrig rott iland ett så här stort projekt (från församlingens sida) men de har sin vana och erfarenheter och kloka förståndiga huvuden att tacka.

Helgen har gått riktigt fort, jag har haft tre inneboende i min lägenhet (Oskar och Gabriel i min bäddsoffa och Marta i ena halvan av min säng). Vi har haft ombudsrekord på årets dåm (ombud=medlemmar med rösträtt) och det har varit jätteroligt. Det har hållits många intressanta debatter och många yttranden och yrkanden har gjorts. Riktigt bra jobbat alla medlemmar på plats! På söndagen valdes jag till distriktsordförande (DO) för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift vilket känns riktigt stort och roligt.
Vid val av nya ledamöter blev det riktigt spännande. 8 nomineringar till 5 platser... Alla väldigt intressanta och kloka människor. Det valdes 5 nya ledamöter till styrelsen och de tre som inte valdes in hoppas jag visar fortsatt intresse och ställer upp till val nästa år.
Lenitha Jalonen valdes till vice ordförande. Två tjejer till ordförandeposterna alltså - riktigt kul! :)

Tack för förtroendet alla!
Och tack alla som gjort helgen möjlig! Medlemmarna, Maria och Bruce, församlingsvärdinnorna, ombuden, observatörerna, staben, mina kollegor Anna, Krister, Birgitta, Oskar, min chef Eva NB, biskop Tuulikki Koivunen Bylund, Thomas Einarsson med musikanta ungdomar.

Och tack Håkan, min företrädare på do-posten, för många fina år! Vi ses många gånger till!
Tack Peter, Camilla, Mathias, Marta som också lämnar oss i styrelsen! Ni kommer att vara saknade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar