tisdag, juli 07, 2009

Tisdagssjukling!

Mår inte alls bra idag. Huvudet värker, näsan är täppt, halsen gör lite ont, öronen värker. Jag är lite förkyld tror jag. Men bara lite, sådär så att det känns dumt att sjukskriva sig, men så att man ändå inte kan jobba 100%-igt.
Fryser och hettar till om vartannat... (Jo, jag bloggar på arbetstid just nu - fy skäms på mig - första gången - och förhoppningsvis sista!)

Jag kurerar mig med vatten, honungsvatten, te, esberitox och när jag kommer hem med lite sömn. Jag ska få besök ikväll, blir en lugn filmkväll, men jag vill definitivt inte ställa in. Så det blir lugnt, men med sällskap. :)
Jag hoppas verkligen att förkylningen drar sig tillbaka och att jag slipper bli ordentligt sjuk nu när urinvägsinfektionen gett med sig...

Tidningen 7 har anordnat gratiskonsert i hamnparken ikväll - Bo Kaspers Orkester. Är det något att lyssna på? Jag orkar inte ta reda på det... Hemmakväll låter mysigare!

Åter till jobb, jag ber och söker efter inspiration - men just nu så infinner den sig inte. Kan någon be Herr Inspiration och Fru Kreativitet att söka upp mig på jobbet imorgon? Och helst allra redan nu...men jag behöver hjälp av dem resten av veckan... ;)

2 kommentarer:

  1. Hörru....nu ska du inte bli sjuk inte! Echinagard brukar bromsa upp såna känningar...

    Och inspiration, tja...beror på vad du ska inspireras kring...känner att jag just kopplat bort jobb, så jag ska inte koppla på faktiskt...men utan förkylning så tror jag nog att du kommer på de allra bästa idéerna...
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Echinagard har jag aldrig provat - också naturläkemedel va?

    Du ska verkligen inte koppla på jobbet. Inspirationen lär förhoppningsvis infinna sig. Det är så irriterande bara att vara sjuk i ett mellanläge så det känns fel att sjukskriva sig... Är ju inte direkt sängliggandes...
    Inte ens 2 veckor till semester nu...
    *Kram*

    SvaraRadera