lördag, juli 11, 2009

Dans till Scotts i Gräsmyr

Igår kväll var jag och några vänner och dansade, riktigt roligt!

4 st ihopklämda i en liten bil tog vi oss upp till Gräsmyr, inte så sakta och säkert. Men fram kom vi. Jag tycker det är läskigt med människor som kör snabbt och ryckigt och jag höll på att somna på vägen upp, men så gjordes det en snabb inbromsning för föraren skulle inte hinna köra om bilen före pga möte eller att dubbelfilen krympte till en fil. Men jag höll på att somna i baksätet och min vän gör en hastig inbromsing. Det är så läskigt. Jag tycker om att sova i bil, men under en sådan färd är jag mest rädd...

Men vi kom fram till dansen, dansade. Hade riktigt roligt. Scotts är inte direkt det bästa bandet jag dansat till måste jag säga. Det var en del fylla på dansgolvet, och mycket krockar. Jag tror det var många ovana dansare ute igår... Musiken varierades i tempo, men i början var det lite väl temposkillnad på hastigt och lugnt tempo. Jag tycker om när man kan välja bugg eller foxtrot oavsett tempo, men blir det för stor temposkillnad på de lugna och snabba låtarna är det inte så lätt... Några toppdanser fick jag i alla fall. Och jag känner mitt växande behov av att gå en buggkurs för nybörjare. De grundsteg jag kan är rester från skoldanserna...och de är inte många. En halvdag vartannat år ger inte någon större danskunskap... Det var trevligt att dansa men jag kände att jag inte var riktigt närvarande...det fanns annat som rördes i mina tankar! ;)

På vägen hem igen gick det lika ryckigt och jag var ännu tröttare och somnade flera kortare stunder, men vaknade lika krampaktigt varje gång. Det är sällan jag känner mig så rädd i en annan förares händer. Men igår var det extremt. Usch, läskigt och obehagligt!

Men tack för en trevlig kväll kära dansvänner! :)

2 kommentarer:

  1. Sååå...var e tankarna då?? Tell me babe!

    SvaraRadera
  2. Tankarna är hos en kille som fångat min uppmärksamhet, han är underbar! :)

    SvaraRadera