fredag, juli 03, 2009

Hem till Haverö!

Håller på att plocka ihop en väska för helgen. Åker hem till Haverö och jag hoppas att det är badkläder och sommarklänning som gäller, men vädret verkar tyda på annat. Jag borde inte lämna kusten om jag vill ha fint väder... *suck*
Jag får hoppas att alla som är på Gatufesten i Sundsvall inte behöver bli helt genomblöta. Många har frågat mig om jag inte ska på Gatufesten, men jag ska åka och uppleva Storsjöyran i Östersund i år. Det känns som ett bra val. :)

Det här är inte roligt, urinvägsinfektion - hur lyckas man få det på sommaren?? *typiskt*
Jag har aldrig haft det förut, och nu får jag det mitt i den böljande sommarvärmen... Bara att knappra tabletter, dricka mycket och kissa på (inte använder jag ordet pilla i alla fall... - ni som läst tidigare inlägg i min blogg vet vad jag menar!). AJ!

Men nu ska jag åka till Haverö, familjen lever i stugan just nu "Boan". En gammal fäbodvall där det varken finns el eller rinnande vatten. Det är dass, bära vatten från källa och tvätt i sjön som gäller.... (Men så är det bara 5km hem till det vanliga bostadshuset...)


Grattis Pappa, 47 år! :D

3 kommentarer:

  1. Storsjöyran är alltid ett bra val, det är ju i Östersund...jag ska ju gå på båda, men Gatufesten hade väldigt klent utbud, dock Tomas Ledin, som räcker länge för mig!!!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja, grattis Mikael! :)

    BM: Håller med dig, är dock inte lika stort fan av TL som dig. ;) Sommaren är kort kan jag och tycker om... :) O låten från pojken igraven bredvid? Helt galen, galen i dig! :)

    SvaraRadera