torsdag, juli 16, 2009

Att leva innerligt!

Åh vad jag njuter av livet i denna stund! Helt underbart vad livet har att ge. Jag mår så bra och känner mig så lycklig. Känner att jag lever mig in i det jag tar mig för och gör. Jag har förmågan att vara närvarande i nuet. Inga bekymmer, man är lycklig var dag - Hakuna Matata! Bekymmerlöshetspärlan i frälsarkransen. Bibeln: Oroa er inte för morgon dagen; Var sak har sin tid... Ja, det finns mycket att knyta an till. Men just nu njuter jag.

Ikväll har den stora upplevelsen varit en film, bio: Harry Potter och Halvblodsprinsen. Åh, helt fantastiskt. Ofattbart, vilken filmskapelse. Vilken författare JK Rowling är. Jag är helt betagen, har aldrig haft en sådan filmupplevelse tidigare... 2½ timme - kändes som en, max!
Åh, nu längtar jag tills jag får se första delen av sista boken bli filmatiserad - november 2010, och den sista och avslutande delen kommer i juli 2011. Ja, det finns att längta efter...
Dessutom längtar jag lite efter R med. ;) Gårdagen var underbar med honom. :)

Men idag har jag passat på att gratulera Anders Jensen som fyller år idag - GRATTIS! Han bjöd på tårta och fika... Mumsigt!
Sedan middag på stan med Markus innan Rebecca och Björn slöt upp till bion...
En härlig dag - och nu snart stundar semester - först jobb i helgen!

2 kommentarer:

  1. Jag var med barnen igår och såg filmen. Håller med om både det ena och det andra. Bra film och jag längtar redan till de två kommande filmerna. Måste nog läsa om böckerna, fast det får bli efter nästa tenta så jag inte blandar ihop saker med varandra.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är jag sugen på att läsa om böckerna på nytt... :) Och ett är ett måste: Se om denna film på nytt innan nästa film kommer ut!! :)
    *Kram*

    SvaraRadera