onsdag, juli 01, 2009

En helt vanlig onsdag i juli...

Har jobbat idag. Gjutit lite gipsfigurer omlott med planering. På eftermiddagen mullrade (åska) det lite, och det sades att det regnade. Men regnet missade jag. Jag fanns nog nere i källaren då...
Det är så tomt på jobbet nu under den här perioden. Ingen att prata idéer med. Ingen att samplanera med... Fast då är det lätt att få gjort det man planerat för dagen också i o för sig...
Morgonfika med Lisbeth, i övrigt har det varit en ensam arbetsdag.
Det ska bli skönt med lite semester snart. Men först ska ungdomsgruppen åka på Jesusrock. Därefter kan jag pusta ut! Men det är ett tag dit. 20 juli går jag på semester. Det ska bli skönt!

Jag har inte planerat alltför mycket inför min semester. Men lite i alla fall:

Tisdag 21/7 kommer Andreas från Göteborg (volontäråret) upp och hälsar på mig. Han sover på min soffa till torsdag den 23/7 då jag skjutsar honom till Sundsvall, och jag själv rör mig hem till Haverö till min underbara familj. På lördag 25/7 förmiddag börjar jag röra mig mot Ansjö dit jag ska på spelkväll. Åh, jag laddar redan - det ska bli så kul! Sover där (hur mycket sömn det nu blir för speltokarna i elit lär ju kämpa järnet!!). Sedan på söndagen åker jag hem till mina föräldrar igen.
På torsdag 30/7 rör jag mig till Svenstavik där jag möter upp Moa och åker iväg på storsjöyran. Sedan tillbaka till Svenstavik för att sova på Moas soffa (hoppas jag). På fredag 31/7 åker vi in till Östersund igen, checkar in i en stuga på någon camping som Moa och Marika har bokat. Ut på yran, sova i stugan och sedan storsjöyran på lördag 1/8 igen, men då är tanken att jag ska bo hema hos Ida på Frösön. Sedan på söndagen 2/8 rör jag mig hem till mina föräldrar igen.

Så de första två veckorna på semestern har jag bokat in lite lagomt. Sedan har jag två helt oplanerade semesterveckor!! :)


Ikväll har jag haft det härligt. Var hemma hos Rebeccah i Domsjö på ett försäljningsparty.Sedan tog jag mig ett kvällsdopp i Gullvik och sedan hem. Har just nu en lasagne i ugnen så jag har något att äta till lunch imorgon!

4 kommentarer:

  1. Inte planerat så mycket...*ler*...

    Och hörru -- i Ansjö får du spela själv...vi andra är i Hammarstrand som jag skrev i sms:et...han flyttar till nytt hus i helgen, så du också är välkommen dit, blir så tråkigt att spela med dig på distans...
    Och sova...njae...blir nog inte så mycket sånt va, ska vi spela, så ska vi spela -- sova får vi göra en annan dag...
    *kram*

    SvaraRadera
  2. De sista två veckorna har jag ju inte planerat någonting alls... Alltså har jag halva semestern oplanerad! :)
    Och det är ju inte direkt betyngande saker jag tar mig för. Kanske tur att jag inte anmälde mig till klimatläger och SÅM... ;)

    Just ja, Hammarstrand var det ja! Tur att du påminde mig! Får se om vi ska samåka på något vis några av oss...men vi åker ju från totalt olika håll...

    Jo, sova får vi göra vid annat tillfälle. Hörde att det var dans alldeles utanför Östersund på fredagen?? Date på Sandviken!

    Hoppas du laddar järnet BM! :)
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Åh yran, gu vad kul :D /M

    SvaraRadera
  4. Ändrade planer!
    Tjejkväll måndag 20/7, Andreas på besök 21-23/7, hem till mina föräldrar, aktion 25/7, flera dagars obokat, 30/7-2/8 Storsjöyran, 2/8 spelkväll i Hammarstrand, sedan helt ledig och obokad fram till 17/8 då jag börjar jobba igen...

    SvaraRadera