torsdag, juli 09, 2009

Lunchrast!

För det mesta då jag har en arbetsdag utan grupper, möten eller läger av något slag så jobbar jag 8-17. Fikapus kl 9.00 och lunchrast kl 12.00. Vet inte varför just de tiderna. Men det är skönt med något fast, för att kunna söka upp övriga kollegor som eventuellt finns på plats. En stund för mat, samtal och att bara andas ut. Ibland kan den där lunchrasten avslutas med en liten stund på soffan i någon av våra lokaler. Det är så skönt när en lunchrast används på ett bra sätt. Att tömma huvudet en stund, kanske ta en promenad för att få lite frisk luft, eller som nu: passa på att blogga och samtidigt lyssna på lite skön musik.

Jag ska snart dyka in i förrådet med material av olika slag. Damma av, städa och se över vad som finns... I höstas när jag började försökte jag få en överskådlig blick, men det var inte lätt. Så mycket! Jag känner att huvudet just nu är väldigt tungt. Ska ta mig en kortpromenad innan det är dags att sätta igång att arbeta igen...

Ikväll ska jag iväg på stepin för att dansa afro power dance. Åh, två veckor sedan sist så det ska bli roligt! :) Igår var jag faktiskt duktig och tog mig iväg på gymet, körde mycket kondition. Snart semester, då kommer jag att bli för lat... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar