måndag, februari 22, 2010

1½ veckas aktiviteter

Under en vecka så har jag varit väldigt dålig på att blogga, eller rättare sagt: Jag har inte bloggat alls, typ! Mycket har hänt och jag har varit ute på resande fot en hel del. Jag har precis laddat ur kameran och det är bilder sedan 1½ vecka sedan tillbaka och på den tiden har jag hunnit med en resa tur och retur till Uppsala, Breidagård där jag träfade distriktsordförandepar för Svenska Kyrkans Unga runtom från hela Sverige. Precis innan jag tog bussen ner till Sundsvall för att där ta tåget till Uppsala så gick jag in på Rinse i Oskarsgallerian här i Övik där jag bokat en klipptid. Min lugg hade växt till sig sedan mamma justerade den senast jag var hemma i början av januari... Det var en välbehövlig klippning!

I Uppsala träffade jag bland andra Anna Lindholm som jag lärde känna under volontäråret. På bilden till höger är hon och Linnea, de är ordförandeparet i strängnäs stift. Under bilden på dem kan ni se delar av min skapelse... Varje distrikt fick i uppdrag att utforma ett tittskåp för hur det distriktet skulle se ut år 2025. Jag gjorde ett ganska enkelt tittskåp med fokus på gemenskap, glädje, energi, trygghet tro och hopp.
Därefter har jag haft en "vanlig" vecka på jobbet, tränat vattengympa och lite smått och gott. I torsdags åkte jag och Frida från distriktsstyrelsen till Centrum, Härnösand (en lokalavdelning i Svenska Kyrkans Unga) där vi berättade om SKU och inspirerade dem till fortsatt arbete. Jag blev riktigt imponerad av deras röda 4hörnssoffa...! Det var ett trevligt gäng och därefter begav jag mig hemåt Haverö för att hälsa på familjen en sväng. Bara mamma var vaken då jag smög mig in kl 01 på natten, vi lade oss på varsin sida av soffan och somnade... Kl 07 på morgonen väcktes jag av att Paulina och Emelie skulle ge sig iväg på skolan...och mamma hade lockat ut den lilla chinchillabebisen. :)

På fredagen fyllde farfar år och vi åkte upp till Handsjöbyn för att fira honom. Jag passade även på att gratta Valdemar som fyllt två år sedan jag träffade honom senast... Han har blivit så stor och här njuter han av tårta på bilden... :)
På fredag kväll kollade vi på Let's dance med moster Stina som var på besök, jag och moster körde ett rejält mag-och ryggträningsprogram och färefter såg vi filmen månprinsessan. Hlet okej faktiskt! ;) I lördags var jag i Sundsvall på förträff inför Iona-resan i april då jag ska följa med stiftets unga konfirmandledare steg 3, då ska jag och Lenitha följa med från distriktsstyrelsen och göra lite reklam för SKU och hålla i ett tubildningspass... På kvällen tittade jag förbi hos Rebecca och vi tittade på melodifestivalen där Timotej och Crucified Barbara blev mina storfavoriter. På söndagen hämtade jag upp Rebecca och vi for till Andreas för att pyssla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar