torsdag, februari 11, 2010

DO-samling

Imorgon åker jag till Uppsala, Breidagård för att träffa övriga distriktsordföranden runt om i landet... Det känns spännande eftersom jag är väldigt ny i mitt uppdrag, flera av de andra är ju inne på sitt andra år...och de andra som sitter på första året, de blev ju invalda i april medan jag blev invald i november. Ja, det känns bra att få prata om ordföranderollen, få fundera över mitt ordförandeskap. Hur demokratin fungerar i distriktet osv. Dessutom får jag träffa Anna L som jag lärde känna under volontäråret 2007-2008. Båda bilderna är från volontäråret... Den andra bilden är jag på färd runt i stockholm under första volontärkursen 2007. (Jag började ju volontäråret på kryckor pga brutet språngben i vänster fot.) Samma dag som bilden togs klättrade jag upp i kyrktornet i gamla kyrkan i Stockholm. Jag gick upp på ren envishet (som jag är känd för...;)) och med nyfikenhet i blicken. Roligt med utmaningar, och ett brutet språngben ska inte låta mig missa en så häftig upplevelse... Jag gick visserligen på knä hela vägen upp...och det var flera som erbjöd sig vända om med mig för att de var höjdrädda... ;) Men jag ångrar inte att jag inte gav mig, det var det verkligen värt! :)


1 kommentar:

  1. Breidagård är helt fantastiskt fin :) Hoppas ni kommer få en härlig och lärorik helg! Kram! /Marta

    SvaraRadera