fredag, februari 12, 2010

Oväntat möte...

Idag när jag skulle sätta mig på bussen från Övik mot Sundsvall var det ganska fullt och jag frågade en tjej som satt längst fram på övervåningen i dubbeldäckaren om jag kunde sitta bredvid henne. Så upptäckte vi att vi har ju gått på samma högstadieskola... Vi var parallellklasskamrater under tre år. Vi pratade aldrig med varandra, vi var på samma läger med ungdomsgården men vi har ändå aldrig pratat med varandra förut... Men nu pratade vi på om allt möjligt mellan Övik och Sundsvall. Hon, Zandra som hon heter, bor och pluggar till läkare andra terminen i Umeå. Hon har bott några år i Stockholm och jobbat som tågvärdinna.

Ja, det var ett riktigt oväntat men trevligt möte. Vi pratade ungdomar, barn och vuxas sätt att vara och agera mot varandra. Skolpolitik, sjukdomar, Ånge och andra små ställen... Vi funderade över vilka högstadivänner vi fortfarande har kontakt med, vilka som bildat familj och fått barn etc.

Nu är jag snart framme i Uppsala där jag ska åka vidare till Breidagård för att träffa de övriga distriktsstyrelseordförandena för Svenska Kyrkans Unga. Där får jag göra många nya, men väntade möten. :)

2 kommentarer:

  1. Såg precis att du kommenterat mitt inlägg om melodifestivalen. Så här kommer ett svar på det: Kul att se det på plats :) Men Anders Ekborg tyckte jag inte riktigt passade där. Men låten var bra.

    SvaraRadera
  2. du är en av de tio finalisterna i min veckans blogg tävling nu är det upp till dig att skaffa röster , lycka till =)

    SvaraRadera