söndag, februari 07, 2010

Britt-Marie har utmanat mig i "the award" som jag nu ska ge mig in på. Det innebär att:
  1. Lägg in instruktionen på din blogg (lite irriterande att det ej går att kopiera text in i bloggen).
  2. Länka personen du har fått den av http://brittmariefrisell.blogspot.com/.
  3. Berätta sju intressanta saker om dig själv.
  4. Välj sju stycken nya att ge utmaningen till.
  5. Länka till dessa sju i detta inlägg.
  6. Skriv en kommentar i deras bloggar om att de har fått utmaningen "the award"

Då så...då ska jag berätta sju intressanta saker om mig själv...få se, vad kan vara intressant att läsa???

  1. Jag är familjehemsplacerad. När jag var 3½ blev jag familjehemsplacerad, vill du veta av vilken anledning får du fråga, det är inget känsligt ämne för mig men jag vill inte gå in på för nära detaljer här på bloggen. Men som 3½åring kom jag till Bitte och Mikael, mina föräldrar. Helt underbara, jag minns att jag ville flytta in hos dem på en gång första gången vi sågs...likaså andra gången vi sågs... Det var en lycklig familjehemsplacreing för min del. För dem med hoppas jag, även om vi har haft våra duster som alla föräldrar och barn har. :) Som 5åring blev jag storasyster till Bitte och Mikaels första biologiska barn...och tre år efter det fick vi ytterligare en lillasyster. Det känns konstigt att skriva Bitte och Mikael, för i vanliga fall kallar jag dem "bara" mamma och pappa...men när jag berättar om familjehemsplaceringen blir det alltid konstigt att berätta om mamma 1 och pappa 2, momma 1 och mormor 2, kusiner och all annan släkt som jag har i dubbla släkten. :) Jag har fått så många bonusar med extra släktingar... :)
  2. Jag är så omusikalisk det bara går...jag önskar att jag kunde sjunga, jag önskar att jag kunde vara musikalsik. Men det är helt enkelt inte min gåva här i livet. Jag försöker...men alltför sällan blir det rätt. Jag hittar på mina egna stämmor, som man vackert kan kalla det om man inte vill säga att man sjunger falskt... ;) Men jag sjunger av glädje i alla fall...även om de i min närhet inte alltid blir så glada av det... ;)
  3. Jag är distriktsordförande för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift och blev vald på två år vid årsmötet 22/11 2009. Ett häftigt uppdrag och ett stort förtroende som jag känner mig stolt att fått blivit tilldelad och jag försöker göra så gott jag kan! :)
  4. Jag ville egentligen inte konfirmera mig när det var dags för konfirmation. Men i familjen har det varit lite av tradition och jag kände att det förväntades av mig...jag var inte så stark i min tro på mig själv på den tiden och eftersom att de flesta tyckte att kyrkan var töntig ville jag hålla mig borta från den. Men mamma anmälde mig till konfirmation när jag började nian (eftersom jag inte fick någon inbjudan i åttan). Jag blev konfirmerad, lärde mig egentlien inte så mycket tyckte jag. Sen blev jag erbjuden av att bli ung konfirmandledare...och kände mig egentligen ganska tveksam men tackade ja. Under första året som ung ledare fick jag träffa många andra unga ledare i kyrkan från andra delar av stiftet, jag kom min konfirmantionspräst Anders riktigt nära och vi fick ett bra samarbete. Tack mamma för att du såg till att jag blev anmäld till konfimation, det är en av många saker som har lett till att jag är just jag idag...
  5. Jag har alltid haft väldigt flyt i livet... en smidig familjehemsplacering med massvis av kärlek, klarat mig genom skolåren utan några större problem...varit aktiv i elevrådet på både högstadiet och gymnasiet, sommarjobbat åt Elektro Sandberg/EonES, jobbat extra på Kölsillre Handel AB, läst Svenska Kyrkans Grundkurs och drogförebyggande arbete i skolan på folkhögskolor, gjort volontäråret, blivit invald i distriktsstyrelsen för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift, fått ett treårigt vikariat som församlingsassistent, läst 15hp religionspedagogik med inriktning på konfirmandfrågor, blivit vald till distriktsordförande för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift, jag har en underbar familj och härlig släkt, jag har mång goda vänner och ännu fler bekanta...och det här, genom att bara vara jag...genom att få växa upp till att bli den jag är och fått tagit del av min mors företagsamhet och lärt av hennes sätt att möta människor på. Utan större ansträngningar har jag kommit dit jag är idag kan jag tycka... Jag har haft flyt, någon som följt mig och välsignat min väg genom livet... :)
  6. Jag älskar totalt meningslösa filmer som "djävulen bär prada", "how to loose a guy in ten days", "10 orsaker att hata dig" etc. Och jag älskar dessa filmer just för att de är så meningslösa. De får mig att skratta, att bara vara och att låta bli att tänka... :)
  7. Jag har vänner i Lettland, Tyskland och Ungern efter olika äventyr i mitt liv. Vännerna i Lettland lärde jag känna under ett läger sommaren 2004. 12 st lettländska tonåringar från Ogre fick komma till Kölsillre under ca 10 dagar. Och oj så kul vi hade! Mamma ansvarade för boendet och maten samt mycket av det praktiska runtomkring. Jag fick finnas med som sällskap och stundsvis också lite som lekledare, det var nog mitt första ledaruppdrag nåonsin...även om jag var mer där som vän än som ledare. Det var sjukt kul och är definitivt ett minne för livet. Under gymnasiet hade vi en tysk utbytesstudent på vår skola och under volontäråret hade vi volontärer både från Tyskland och Ungern.

Nu utmanar jag sju personer att ta sig an denna utmaning "the award": Mamma Bitte: http://bittelitte.blogg.se/, Hanna: http://dischoe.blogspot.com/, Anna: http://anzis-life.blogspot.com/, kusin Maria: http://marko0filip.blogspot.com/, Lenitha: http://guldiwa.blogg.se/, Peter: http://blue.blogg.se/, Emma: http://tom--het.blogspot.com/. Nu önskar jag er lycka till allesammans och tackar Britt-Marie för utmaningen! :)

2 kommentarer:

  1. haha, får se hur jag gör med den utmaningen, :)

    SvaraRadera
  2. Jag "antar utmaningen" fast jag inte blev utmanad :) Bara ändå så där :D

    SvaraRadera