lördag, maj 22, 2010

Vänskap

Vänskap är något dyrbart, det är ingenting man kan äga... Vänskap är något man delar. Jag har många bekanta i min tillvaro. Bekanta på många olika sätt. Jag har ungefär 700 facebook-vänner. Det är vad jag kallar bekanta, det är personer jag har träffat på läger, gamla konfirmander, gamla kurskamrater, gamla skolkompisar etc. Bland dessa finns en del goa vänner. :)
Jag har inget självklart kompisgäng...utan jag har många vänner som rör sig i olika sammanhang. En av mina närmre vänner träffar jag inte så ofta, vi pratar inte heller så ofta. Men vi ställer upp för varandra då det behövs, och när jag har det som jobbigast, då är det ofta till honom jag vänder mig.
Jag fick ett sms här på morgonen där han berättade att han drömt att vi pratat i telefon, så han tog det som ett tecken och smsade. Vi pratade i en halvtimme om både det ena och det andra.

Det är alltid så glädjande att få prata med Ragnar, han är snäll, klok, omtänksam och rolig. Och vår vänskap känns så skön. Inga krav, utan vi hörs när vi har möjlighet och oavsett om det går en månad eller ett halvår så består vår vänskap. Förhoppningsvis ses vi i samband med vår gemensamma vän Mattis 23årskalas i juni. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar