söndag, maj 09, 2010

Konfirmation

Idag har jag firat min syster Paulina som konfirmerats i Ånge kyrka. Linda Solem var konfirmationspräst och de var 14 konfirmander som konfirmerades. Det kändes lite annorlunda att "bara" vara gudstjänstdeltagare och anhörig... Sedan min egen konfirmation 2003 i Ånge och Haverö kyrka så har jag bara varit gudstjänstdeltagare på en enda konfirmation...och det var en konfirmationsmässa i Timrå kyrka i samband med ett DS-möte. I övrigt har jag varit ung konfirmandledare, kyrkvärd eller församlingsassistent i samband med konfirmationer.

Men idag var det Paulinas dag och det kändes riktigt roligt att få närvara, få lyssna och se. :) Hon var så fin där hon bar korset, och med hennes självlockiga hår... Riktigt roligt att jag fick ta mig tid från jobbet och fara hem och vara med nära och kära en sån här helg! :D
I Arnäs konfirmerades en grupp konfirmander idag också. Det kändes konstigt att inte vara med, men jag är säker på att de har haft en riktigt fin dag och många får jag nog möjlighet att träffa i jobbet på annat vis... Konfirmandåterträff, Kyrkans Unga, Unga Konfaledare, skolbesök, på stan etc...

Idag fick jag dessutom glädjen att träffa min barndomsvän Madeleine Lång, riktigt roligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar