fredag, maj 14, 2010

Kristi Himmelfärdsdag - Gökotta och Härnösandsfärd

När jag vaknade på kristihimmelfärdsdagsmorgonen klockan halv sex på morgonen såg vädret ut att vara hemskt grått och trist. Det såg ut som att regnet snart skulle börja falla ned. Men 1½ timme senare tittade solen fram, och det kändes härligt att gå till Gökottan för att samla in kollekt till Svenka Kyrkans Unga i Härnösands stift. En riktigt trevligt Gudstjänst blev det med en fin och betydelsefull predikan, fin körsång och fina psalmer.

På promenaden passade jag på och fotograferade några härliga vårtecken, som förtydligar allt liv ute i naturen... Helt underbart att se!
På vägen till Gökottan fick jag gå vägen via "slinger" där alla Järveds skolelever går varje dag för att ta sig till Alneskolans Högstadium. Resten av dagen märkte jag av min förkylningshosta pga den där branta backen. Och nu när jag tänker på det igen börjar jag också hosta... ;)

Efter morgonens Gudstjänst- och natur-upplevese gav jag mig iväg till Härnösand för att hälsa på min biologiska mor Maria. Jag köpte med en kyckling- och en räksallad som vi åt tillsammans hemma hos henne. Och efter en stund tillsammans där vi fått prata om det ena och det andra så föreslog hon att vi skulle åka och hälsa på min biologiska mormor Ulla. Så då gjorde vi det. Där blev vi bjudna på kaffe/te och bulle. Så efter några timmar i Härnösand skjutsade jag hem Mamma Maria och körde sedan hem till Övik igen. Där hoppade jag in i Roberts dusch på en gång medan han fick fundera på vad vi skulle köpa och laga till middag. Väl på affären så tyckte vi att vi kunde "laga" potatissallad och rostbiff. Riktigt gott, men så  snabblagat har det aldrig varit då jag och Robert ätit tillsammans förut. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar