tisdag, augusti 25, 2009

Tisdagsäventyr!

Idag har jag haft en fantastisk dag. Först fika på UH med Peter, därefter drog vi runt på stan i några timmar. Så här glad och pigg såg Peter ut efter några timmar med mig. Att träffa mig tror jag är trevligt, men ibland kan det nog bli lite väl intensivt... Eller vad säger du Peter?? ;)


Sedan träffade jag Rebecca och Patsy. Vi åkte till Skule nationalpark, och vårt mål var Slåttdalsskrevan. 4,1 km skulle det vara att gå enkel väg. När vi efter en timme insåg att vi kommit knappt halvvägs så fick vi till slut ge upp för den här gången. För vi ville inte stanna i skogen tills det blev mörkt. Så vi fick helt enkelt ge upp, men vi passade på att njuta av naturen och tog lite bilder istället...



Snyggt Patsy med lav-skägg!! ;)
Sedan åkte vi hem till Rebecca för att käka surströmming och kräftor. Patsy som aldrig tidigare käkat surströmming var väldigt nyfiken och gjorde en ordentlig klämma och sa: Det smakar lika äckligt som det luktar. Samtidigt är hon nära på att spy. Duktigt att du provade, men slutligen får jag inse att det endast är jag som njuter av surströmmingen vid detta bordet. Björn har köpt med sig mat från max och Rebecca och Patsy äter sig mätta på kräftor...

Kvällen avslutades med Partyalias - riktigt roligt faktiskt. Äve om vi norrlänningar förlorade stort. Vi skyller på tröttheten, men bra kämpat Björn - och grattis till vinsten tjejer! =)

1 kommentar: