fredag, augusti 21, 2009

Sömnens olika sidor...

Efter 4 arbetsdagar då jag klivit upp kl 6.00 (någon dag snoozat till 6.30) så känns det skönt att det äntligen är fredag och jag har fått sova tills jag vaknade... 7.35 var klockan när jag vaknade, inte mycket till sovmorgon, men en betydlig skillnad. Det är inte mycket mer än så som behövs för att ge lite extra energi till dagen.
Det är konstigt med sömn. Sover man för lite blir man trött, sover man för mycket blir man trött. Man måste sova med viss måtta för att få den rätta energiåterhämtningen. Men utan sömn klarar man sig inte alls.

Att jag sedan när jag vaknat så tidigt en sovmorgon tar mig en bok och ligger och läser i nästan två timmar ger en behaglig start på dagen.
Nu ska jag städa och förbereda inför kvällens lilla kräftskiva, får se vad jag äter mest av - kräftor eller smörgåstårta??? *ler*

Lite bilder från fredagskvällen: (Jenny, Rebecca, Tessi, Björn, Robert och jag)


2 kommentarer:

  1. Hej gumman,
    din smörgåstårta ser fantastisk ut! Ser ut som ni hade de underbart! Vem av pojkarna är din då på bilderna? *ler* Många goa kramar

    SvaraRadera
  2. Min pojk är han man ser lite snett bakifrån, som inte hela ansiktet syns på. Han är lite fotoskygg och jag funderade länge och väl om jag skulle publicera bilden eller inte...
    Men han är riktigt fin så förstår inte varför han är så fotoskygg... :P

    Kul att du hittat hit Anna! =) Säg till när du börjar blogga! ;) *kramÄ

    SvaraRadera