lördag, augusti 22, 2009

Kräftskiva!

Igår hade vi en liten kräftskiva hemma hos mig. (Se bilder i fredagens blogginlägg) Kräftor, dipp, räkor och smörgåstårta. Själv lyckades jag få i mig en kräfta medan Robert inte ens försökte. Björn och Tessi fick i sig en varsin kräfta också, men resten av kräftorna åt Rebecca!!
Det läskiga med kräftorna är att man ser att det är ett djur. De ser ut precis som när de levde, förutom att de är kokade och röda. Men man kan se ögonen, klorna, kroppen, svansen...när jag ser dem i skålen får jag för mig att de ska börja kravla runt...
Tacka vet jag smörgåstårta, mycket godare dessutom! Men nu har jag smakat kräfta i mitt vuxna liv också. Helt okej, men för mycket besvär för för lite mat... Jag fick beröm för smörgåstårtan dessutom. Gjord på Anna's recept men garnerad efter mitt behag. Räkor på - ett måste. Vilken lyx, mums!
Efter att ha hållt mig till endast frukt på personalfikat varje dag min första arbetsvecka tycker jag mig vara värd något så onyttigt men gott som smörgåstårta. =)

Nu ska jag snart åka ut till Dekarsögården för att fira deras 60årsjubileum. Mässa med biskop Tony, tacobuffé, lek och bus, musik av Anundsjöband OCH Husbandet och sedan en kvällsmässa. Det känns bra! Hoppas det blir bra uppslutning! =)

3 kommentarer:

  1. Mäh, smörgåstårta är ju nyttigt ju. Räkor = nyttigt och det brukar ju vara grönsaker på också :)

    SvaraRadera
  2. Mer kräftor åt folket -- det är ju bara sååååå gott! Men som sagt, det blev dåligt med smörgåstårta ju...hmm...

    Men kul att du rockade loss till Husbandet!
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Ja, men ni var väldigt snabba med att fara också... Det blev Roberts mamma och hennes karl som fick äta upp de sista resterna... Jag hoppas de överlevt! ;)
    Det var kul att rocka till husbandet! =) Även om jag tog det lite lugnt också...
    Ja, Johanna: Man kan ju låtsas att det är nyttigt i alla fall...men all grädde och majonäs gör mig tveksam. ;)

    SvaraRadera