söndag, augusti 23, 2009

Det handlar inte om att vara bäst!

Idag började jag dagen med en skön sovmorgon, diskade upp efter helgens stök, promenerade in till stan där jag träffade Björn, Rebedda och Tessi. Vi spelade en omgång minigolf - med svår bana. Rebecca vann stort med 84p, Tessi 114p, Björn 115p och jag 134p. Jag fick pinsamt många tior. :(

Men sällskapet var trevligt i alla fall. Det handlar ju inte om att vinna eller vara bäst, det handlar ju om att ha roligt - men ändå, det är extra roligt om man får vinna.
Precis som jag och några stycken stod och pratade om igår: en del är bra på ALLTING redan från första försöket. Det är lätt att bli avundsjuk. Jag minns att när jag gick svenska kyrkans grundkurs var det en kille så var så grymt duktig på allting - simma, innebandy, biljard, konst, musik osv. Allt han tog sig för med lyckade shan med. Det är så lätt att man som en medelmåtta, eller många gånger sämst får ångest och inte vågar kämpa på för att lära sig för man känner sig så dålig. Men det viktigaste är ju trots alltid att ha roligt. Och NÅGON måste ju ta på sig den tråkiga uppgiften att vara sämst. Men man får öva upp sig...

Nu håller jag på att tvättar, det är inte så roligt, men skönt sedan när det är gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar