måndag, augusti 17, 2009

Första dagen efter semesterns slut!

På beställning skriver jag lite mer om Moosegarden, som jag pinsamt nog inte vet vart det ligger. Men i Jämtland i alla fall.
Väldigt intressant upplevelse! Älgar är väldigt stora, kalvarna har extremt långa ben för att vara så små... Kalvarna är mjuk och go i pälsen, riktigt torra och mysiga att klappa medan de vuxna älgarna har en fet päls som ska skydda dem från att bli blöta.
Älgarna är det bäst att ha respekt för, för har de bestämt sig att de ska gå någonstans, då tar de den kortaste vägen och tar inte hänsyn till små futtiga människor som står ivägen...åtminstone inte dessa tama älgar. Så när Hälge ska framåt är det bäst att flytta sig ur hans väg!

Det är så fascinerande att dessa stora djur låter lilla mig få komma så nära, jag får klappa dem, och de verkar gilla det. Åtminstone vissa, medan vissa älgar är mer restriktiva med vad de låter oss fåniga turister göra... Mitt stora uppdrag under dagen är att pussa en älg, jag försöker och försöker men lyckas inte så jättebra, kanske hade jag dålig andedräkt?? *ler*
Mamma lyckades fånga ett bra kort där jag och en älgkalv pussas, eller rättare sagt jag pussar den... Ska be henne skicka den så kanske den publiceras så småningom... :)


Idag har jag gjort min första dag på jobbet efter semestern. Det känns bra att vara tillbaka. Det är mycket att ta itu med, men det är bara att bita ihop. Men det känns bra, jag trivs på jobbet med kollegor och arbetsuppgifter. Nu ser jag framemot gruppstarterna... Även om det är skönt med lite lugn hektisk planeringstid... :) Nog om jobbet. Nu är det kväll och jag är ledig några timmar. Ska försöka ge mig ut på en promenad nu strax innan det är dags att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar