onsdag, juni 30, 2010

Bilbyte?

I lördags kväll då jag körde från gammelboan mot Övik lossnade opelns ljuddämpare från bilen och åkte i backen. Så på E14 i Viskan fick jag lägga mig under bilen och slita loss hela avgassystemet - som nu så fint ligger i bagaget. Igår var jag och kollade på en Saab 900 -96a halvkombi med ac och som var väl omhändertagen, dock en buckla på framdörren. Men det blev inte jag och den. Ikväll hoppas jag att jag ska få komma och kolla på en Mitsubishi Galant -99a kombi utanför Bjästa - finns den kvar och ser den inte alltför tokig ut - då blir det den!

Längtar till helgen då jag får komma hem till familjen...och födelsedagsfirande av pappa. Och i måndags firade jag och Robert ett år, samtidigt som Petronella fick sin andra chinchillaunge. Nu är juni snart över och jag har förhoppningsvis en ny bil imorgon då det är ny månad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar