tisdag, juni 08, 2010

Smart, Sofia!

Ikväll har jag haft en liten energikick - så jag passade på och riktade den mot köket. Jag får ta och erkänna (familjen vet redan), jag är inte pedant - såvida inte jag ska få besök - för då vill jag att det ska se skapligt ut. Men då jag är för mig själv kan jag slarva med att torka bord, spara på disk, ve och fasa låta bli att skölja av tallrikarna.
Jo, jag tror att ganska många kan känna igen att det lätt samlas massa smutsdisk i köket och det är inte det roligaste att ta itu med när man har varit en duktig samlare ett tag.









Så nu ikväll tog jag itag med eländet och åh så underbart det känns att gå in i köket och se en ren och tom diskbänk med ren disk i diskstället (inte överfullt - lagomt), tomt och rent på det lilla bordet med en söt liten röd skål på (loppisfynd), och tomt och rent både uppepå och framför micron. Lovely!
Och det bästa av allt, är att det kommer att få se ut så i 1½ vecka till eftersom jag inte kommer att laga mat i mitt eget kök på hela den tiden. :) Frukost imorgon och på torsdag är det enda inom den tidsramen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar