fredag, april 24, 2009

Ordning och reda!

Idag har jag varit ledig HELA dagen, välbehövligt och väldigt skönt!
Började dagen med sovmorgon, vaknade kl 09.15, käkade frukost, försökte titta lite på delmoment 4 i religionspedagogikskursen. Det känns såå segt!

Jag började ganska så snabbt förbereda inför eftermiddagens och kvällens tvätt-tid och tvättade nonstop 11.30-20.40, det blir mycket tvätt då man är ute på resor av olika slag; både läger, kurser och skön semester.

Jag har en tendens att på mina lediga dagar boka in och planera saker, för att få träffa andra och umgås med vänner. Men nu har jag två dagar som jag bara avsatt till studier och städning och att ta hand om mig själv. Tvätten är avklarad nu, och garderoberna är städade och organiserade inför sommaren. Vinterkläderna har åkt till förrådet och sommarkläderna har plockats in. Det känns så skönt att kunna titta in i en snygg och genomtänkt garderod där kläder hänger fint och handdukarna är vikta prydligt. Det kan kännas som en fånig sak och är absolut inte nödvändigt, men då det är oreda och ser stökigt ut - då tar det onödigt med energi bara av att se röran!




Jag har även försökt ägna lite av eftermiddagen till att läsa om Jesus som pedagog - en av uppgifterna i kursen. Tog med mig en filt ut på gräsmattan, kavlade upp mysbyxorna till knäna och tog av mig skorna. Härligt att kunna njuta av solen samtidigt som man gör något viktigt.

Trevligt att få möta och prata med grannarna lite också, jag är borta så mycket så de ser knappt av mig annars...

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen för att intensivplugga hela dagen imorgon - då är det städat och snyggt här, ingen tvätt att störa sig på så då kan jag förhoppningsvis koncetrera mig stenhårt på plugg!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! :)
    Vad skoj att du äntligen har skaffat en blogg! Det var på tiden ;)
    Ha det så jätteroligt i Budapest!
    Kramar

    SvaraRadera