lördag, april 25, 2009

En produktiv dag!

Idag känner jag mig riktigt nöjd med mig själv. Det är så skönt att få stanna upp i tillvaron. Hinna komma ikapp mig själv. Idag har jag: Skrivit och lämnat in två uppgifter i religionpedagogikens delmoment 4, städat mitt badrum från golv till tak, städat min hall från golv till tak. Cyklat ner på stan för att införskaffa en del bra att ha saker inför den stundande Budapest-resan, käkat luch tillsammans med Björn o Rebecca, suttit i hamnen och solat en stund, varit så smart så jag kom på idén att ta med datorn ut på filten på gräsmattan ute i solskenet utanför mitt hyreshus då jag pluggade.



Det är så fascinerande en sån här fantastisk och solig dag, det är så många människor som rör sig på stan, unga som gamla. Solen lockar fram det positiva. När jag tänker efter så tror jag inte att jag såg en enda bitter min idag. Glada leenden och ögon fångade bakom solglasögon.
Och på vägen hem så cyklade jag förbi fraktfartyget GUTE VISBY, det var nästan så att jag ville smyga ombord för att följa med till Gotland! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar