fredag, augusti 13, 2010

Stockholmsweekend

Tillbringade helgen 6-8 augusti i Stockholm. En kul "happening" på semestern. Strosa runt på stan, äta italiensk glass, äta god mat, umgås med kusin Johanna, träffa vänner. Skönt att ha tid att gå i affärer, gå och kolla på byggnader, orientera sig. Försökte undvika tunnelbanan i största möjliga mån men lördagens regn förhindrade det... Vilket regn, riktigt imponerande faktiskt. Middagen i gamla stan byttes mot att åka hem, byta till nya (torra) kläder för att hitta en annan resturang lite närmare.


På söndag eftermiddag då jag gick och väntade på att jag skulle träffa Rebecca så råkade jag via en Indiska-affär gå in på NK. Jag kände mig inte alls hemma där... Inte tillräckligt fin, inga märkeskläder, en gammal hårslingning på utväxt, inte en smal slimmad vältränad kropp... NK riktar sig verkligen inte till sådana som mig. Butikerna därinne utstrålar att du ska vara en av toppskiktet, du ska se bra ut, du ska vara vältränad/smal, du ska ha pengar och du ska ha kontakter... Nej tack, jag undviker nog NK i fortsättningen i framtiden också. Jag hittar bra saker till bättre priser på andra ställen, där jag känner mig välkommen som kund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar