fredag, augusti 06, 2010

Loppisfynd sommaren 2010

Varje sommar åker min och Kristinas familj på en så kallas loppis-runda där vi åker runt en ca 30 mil på en dag. Vi kör en runda och far in på alla loppisar vi kan se ända tills de stänger på kvällen... Några av dessa fynd är gjord på årets runda, några fynd gjorde jag på en loppis utanför Sundsvall på egenhand. Jag känner mig riktigt nöjd med årets fynd...! :)


Den högra fann jag under loppisrundan med familjen och fastnade för den direkt... Det vänstra hittade jag någon vecka efteråt då jag åkte in på loppisen utanför Sundsvall. :)


Jag gillar färgerna på denna...loppisrundan.


Jag har sett en tillhörande vas på en loppis i Övik som var riktigt snugg men som jag inte köpte...hoppas den finns kvar när jag kommer hem till Övik igen. Loppisen utanför Sundsvall bjöd på denna.


Soppskål/tekopp. Helt underbar, jag älskar färgen och kommer nog mysa med denna i soffan många kalla vinterkvällar... :) Loppisen utanför Sundsvall.


Snapsglas i färgat grönt glas. Så snygga! Jag har 4st hemma i Övik, hittade 9st till på loppisrundan. Perfekt! :)


En glasskål, lite lägre modell, perfekt då man ska ha sallad men inte så mycket. :) Ett behövligt inköp då mina andra salladsskålar är så stora... Loppisrundan.


En golvvas, ett riktigt kap enligt vissa som är skapligt avundsjuka. ;) Jag hittade denna på loppisen utanför Sundsvall. Jag fastnade för den direkt, tänkte låta bli att köpa den men insåg att jag skulle ångra mig om jag inte köpte den. Robert gillar också loppisar så jag mmsade vänskapligt över en bild till honom och då fick jag veta att han hade en likadan fast mindre hemma hos sig...som jag dessutom varit med då han har köpt den.
Ja,ja... Igenkännandets glädje. Denna ska mest troligt få ta hand om mina paraplyer i hallen. :)

1 kommentar:

  1. Så många fina fynd du gjort!! Tyckte allra bäst om de lite indian inspirerade på första bilden och den orange koppen!! Kanske skulle testa loppisrundor kan ju göra fina kap!

    Hittar du på annars? Jag jobbar och står i men hann med en tur till Växjö igår för en konsert med The Ark! Så bra!!

    http://anzis-life.blogspot.com/2010/08/ark.html

    Om du vill kolla in...

    Puss

    SvaraRadera