lördag, april 24, 2010

Stiftskonfirmandläger i Sundsvall

Pappa ringde mig idag på förmiddagen. Han tyckte att jag är konstig som på mina lediga dagar ställer upp och jobbar ideelt på konfirmandläger. Men jag har ett roligt jobb, och jag tycker mycket om att få vara förtroendevad i Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift.
Jag ger ganska mycket av min tid, men jag får så mycket tillbaka i erfarenheter, upplevelser, vänner, gemenskap...
I år är det ett ganska litet antal deltagare på det här konfirmandlägret, endast 94konfirmander och med alla ledare - anställda som frivilliga är vi 144 stycken. Vi är så få... ;)

Jag befinner mig alltså i Sundsvall justnu. Jag kom hit igår och åker hem imorgon... Just nu har jag en liten paus där jag bara är, men övrig tid pågår allt från toalettstädning till lekansvar... (Hittills hart jag lyckats komma undan all toalettstädning, av ren slump för att jag har varit upptagn med annat - men jag klagar inte!)

1 kommentar:

  1. Jag förstår din pappa, men jag är galet lycklig över att du finns, som gör det här!
    Tack för helgen, du är suverän!
    *kram*
    BM

    SvaraRadera