tisdag, april 27, 2010

Morgonbön

I lördags på stiftskonfirmandlägret hade jag och Teo ansvar för morgonbönen. Vi körde på temat miljö, att ta hand om andra och sig själv - och att hitta balans i tillvaron. Vi gjorde ett litet drama, där jag spelade den som inte brydde sig, som var lat och aldrig gjorde någonting. Det kändes lite annorlunda, men kul...
Men det värsta var mitt i själva dramat, då stolen som jag sitter på faller ihop och helt plötsligt sitter jag på scengolvet i Åkersviksskolans aula. Det kändes ganska lustigt, men jag önskar att jag funnit mig ganska snabbt och kunnat klanka ner på att köpa second hand när jag ändå var igång...
Men det löste sig, supersnälla Bruce kom fram med en ny stol till mig samtidigt som konfirmanderna fick lyssna till Michael Jacksons låt Heal the world.

Imorgon är det min tur att ansvara för onsdagens morgonbön som vi alltid har med jobbet på onsdagar. Jag tänkte inspirera mig av Skottlandsresan jag nyligen gjorde med de unga konfirmandledarna. Jag ska fokusera på den vackra naturen, och stressen som kan infinna sig då man inte känner sig inspirerad då man borde och förväntar sig det...

1 kommentar:

  1. Du var underbar där i din trasiga stol! Jag fick gå ut och skratta för jag kunde inte bärga mig!
    Nästa gång vi åker till Iona, så kommer du att relaxa på helt annat sätt!
    *kram*

    SvaraRadera