söndag, november 27, 2011

Multi-Faith Rally

Idag har jag deltagit i en lottning om att få överlämna en gåva till ärkebiskop Desmund Tutu på scenen i Kings Park stadium, dock så vann jag inte, utan det gjorde Ulrica Hansson. Jag tycker att det är ganska häftigt att bara ha varit med i lottningen och är glad för Ulricas skull.

Idag på förmiddagen har vädret varit riktigt bra, soligt och lagomt varmt, och under eftermiddagen har det varit mulet, en del regn (dock först i slutet av det multi-religiösa massmötet med konsertinslag och många tal). Det kom även några blixtrar från himlen, men de var ganska milda och märktes inte av så mycket.

Det känns häftigt att vara på plats här i Durban, även om Sydafrika inte är ett så säkert land så gillar jag landet mycket. Är glad att jag fått den här chansen till att nätverka, uppleva COP17 och Durban som stad.

Nu ska jag försöka komma i säng i tid för att orka med en intensiv dag imorgon med många nya intryck. Idag då vi fixade vår ackrediteringslegitimation så var lokalerna där COP17 kommer att hålla hus fortfarande i full gång att iordningsställas. Det blir intressant att se om de är färdiga imorgon och hur det kommer att se ut...

Inga bilder kommer med här från Sydafrika på bloggen, inte i nuläget i allafall, det tar alldeles för lång tid att ladda upp...så ni får hålla ut tills jag kommer hem och kan komplettera med bilder.

Den som är nyfiken på vad jag är med om kan också komma till Odensalakyrkan den 18/12 2011 kl 13.00 och/eller 14.00 å jag kommer att berätta ca 20 minuter om mina upplevelser. Samtidigt i kyrkan kommer det att erbjudas pyssel och några andra aktiviteter...lotterier bland annat. Arrangemanget heter Världens jul och meningen är att samla in pengar till välgörande ändamål... Välkommen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar