torsdag, november 17, 2011

Dags att ta avsked...

En era går i tiden. På söndag har jag min sista dag som förtroendevald i distriktsstyrelsen för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift. November 2007- november 2009 har jag varit vald som ledamot och november 2009-november 2011 har jag varit vald som distriktsordförande. Nu vid årets DÅM (distriktsårsmöte) tackar jag för mig och för de här fyra fantastiska åren.

Då jag valdes in i distriktsstyrelsen 2007 gjorde jag volontäråret i Arnäs församling och det var just i Arnäs DÅM hölls då jag blev vald till ordförande. Jag har utvecklats mycket som person och som ledare under de här fyra åren och jag är väldigt tacksam att jag fått den här möjligheten.
Ibland har det varit mycket och tungt, men för det mesta har det varit lagomt och roligt. Jag har fått många nya vänner och många erfarenheter.

- Alla DS-möten (totalt 7x4 - 3) i Vålådalen, Bispgården, Själevad, Dekarsögården, Härnösand, Sundsvall, Vallbo
- Alla AU-möten
- Stiftsfullmäktige i Sollefteå, Härnösand och Östersund
- DÅM i Härnösand, Timrå, Arnäs och Härnösand igen
- SUM i Sollefteå, Sundsvall, Brunflo/Torvalla och Fränsta
- Sommarläger på Dekarsögården
- Stiftskonfirmandläger i Sundsvall flera år
- Ung konfirmandledarutbildning i Vålådalen både höst och januarihelger
- Ung konfirmandledarutbildning steg 3 - Iona
- Stiftsresa Cape Orange
- Rikshelger i Sigtuna
- SÅM i Uppsala
- Alla fina lokalavdelningsbesök i Sollefteå, ÅRAN, Östersund och Härnösand
- Alla fantastiska möten och samtal med medlemmar IRL, mejl, telefon och facebook
- De fina relationerna med stiftskonulent, dåvarande vik. stiftskonsulent och dåvarande stiftsadjunkt tillika kaplan för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift. Maria, Erik och Bruce...jag kommer att sakna er, ni är bara bäst! Love you! <3
- och mycket mycket mer som jag glömt att skriva här...

Det jag kommer att fortsätta med på distriktsnivå är vänstiftsprojektet Under samma sol för att följa upp stiftsresan till Cape Orange i våras ordentligt och se till att medlemmarna får resan till sin fördel genom att länka vidare de kontakter jag varit med och påbörjat.
Förutom det lämnar jag distriktet helt för att istället fortsätta som förtroendevald förbundsstyrelseledamot till augusti 2013 då nästa Stora Årsmöte hålls (SÅM) och ett nytt val görs.

Det känns bra att gå vidare och jag vet att det är andra som kommer att få växa i sina roller. Jag minns första gången det blev sagt till mig att JAG borde bli distriktsordförande att jag kom fullständigt i chock, jag hade aldrig tänkt tanken tidigare. Men tack vare att det blev sagt så reflekterade jag över saken och jag tycker att jag har gjort två bra år som ordförande. Flera har önskat en fortättning från mig på ytterligare två år, men jag kände att det skulle bli för lång tid. Det är viktigt att känna när tiden är mogen att lämna vidare. Vi är en ungdomsorganisation som är till för barn och unga så att de kan växa i tro och ansvar. Jag har vuxit, och det är dax för nästa generation att växa. :-) Och nu får jag växa ytterligare i förbundsstyrelsen... :-)

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar