måndag, januari 23, 2012

Working 9 to 5

Eller 8 till 17. Har haft en bra arbetsdag idag, lagade god middag då jag kom hem och har tränat nu ikväll. Undrar om det är så här en "vanlig dag" ser ut för många som arbetar i min ålder? Lite vanlig sådär, utan något exceptionellt. Ja. Ganska skönt att uppleva det ibland också! Jag fascineras över min lugna start på året med en väldigt harmonisk januarimånad - och jag njuter av det.
Jag är kär och jag hoppas att det får bestå. Jag har träffat världens finaste Cecilia och hon gör mig lycklig. Vi har varit tillsammans i 1 månad och jag hoppas det varar länge till! <3

I övrigt så funderar jag mycket på framtiden, vad jag vill med mitt liv och många intressen florerar... #pedagogik #teologi #afrika #klimatfrågor #hjälparbete #projektledning #Svenska Kyrkans Unga #demokrati #människor #ungdomar #Svenska kyrkan #arbeta #studera
Ja, vad ska jag göra med mitt liv, vad är jag kallad att göra och vilken väg ska jag gå? Försöker lyssna in mitt hjärta, vad jag vill allra längst in. Men det är inte lätt att veta då det är så mycket som rör sig runt i huvudet...
Jag har många sidor som människor ser och uppmuntrar #diplomatisk #lyhörd #envis #positiv #engagerad och hur jag ska använda dem på bästa sätt är en av tankemodellerna jag går efter...

1 kommentar:

  1. Sofia, jag tror säkert att Du kommer att komma till insikt tids nog, vad det är du ska syssla med och vilka vägval du kommer att göra framöver!
    Passa på å njut av tillvaron nu, det andra kommer sen..
    Sköt om Dig vännen, vi hörs o ses/Kram Kerstin
    (kusinen från landet, hihi)

    SvaraRadera